100909 -Lång dag.

Sådär ja, ännu en vecka avklarad och hemfärd imorgon. Känns både som att veckorna går äckligt sakta och alldeles för snabbt. Helknäpp kombination. Kan liksom inte riktigt bestämma mig.
Men, nog om det.
Idag har vi påbörjat en uppgift om livsåskådning på religonen. Alltså, vi ska skriva ihop vad vi tror om gudar och döden. Typ. Jag tror inte på någon gud. Hade det funnits en gud så hade det inte hänt så mycket hemskheter hela tiden. För gud är god, right? Enligt mig en mycket bra anledning till att inte tro på att det sitter en skäggig gubbe på ett moln och bestämmer precis allting. Istället tror jag på ödet, och på naturen. Jag tror på det som går att bevisa. Som att människan från början var en apa tillexempel. 
Andar är också något jag tror på. Eller ja, spöken, om man hellre föredrar att kalla dem så. Ett andligt liv efter döden helt enkelt. Känns inte som att allt bara kommer bli svart och ta slut. Men ändå, ändå är jag så fruktansvärt rädd för döden. Varför vet jag inte. Jag bara är det. För att citera en fin text skriven av finaste Jocke Berg så är jag "livrädd för att leva, och dödsrädd för att dö". 
Väldigt intressant fakta kan jag tänka mig.

Men, nog om det med. Nu är det torsdag och som alla andra torsdagar har den här dagen segat sig fram i snigelfart. Trots popcornätande, skrattande och idol-tittande med Jenny. Jag är trött, så nu blir det godnatt.
Förresten har jag köpt ett knallrosa diskställ idag. Det matchar alldeles ypperligt till min knallrosa diskborste. Ifall någon ville veta det.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0