101215 -Julbak.

Resltat av mitt och lillasysters julbak:



 





Ja, det gick väl sådär.
Knäcken blev bränd, och i ren panik kom vi på den fantastiska idén att hälla ut den i en plastpåse så det inte skulle stelna fast i kastrullen. Hrm.. Plastpåse+kokande knäck=katastrof. Den smälte och allt hamnade på golvet. Det skapade ännu mera panik och vi kastade papper på golvet och försökte febrilt att torka upp det. Det resulterade i stekhet knäck som stelnade på min stackars lilla tumme. Därav den fina blåsan på sista bilden. (Den är enorm i verkligheten.. Bilden ljuger.) Det gjorde inte ont alls. Lovar. Eller så var det inte så.. DET GJORDE SÅ ÄCKLIGT JÄVLA ONT SÅ JAG TRODDE JAG SKULLE DÖ!
Eh ja.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som när jag försöker baka :)

2010-12-16 @ 14:30:50
Postat av: Johanna

hahahaha jag dör! plastpåse... seriöst, det var puckat på riktigt.

2010-12-18 @ 00:25:58
URL: http://johannajazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0