101205 -Söndag.

Världen, eller någon högre makt som egentligen inte finns, har verkligen något emot mig idag. Big time. Somnade sent på natten, blev väckt halv tio av mammas jävla telefon, kunde inte somna om på säkert en halv timme. Somnade, och ännu en gång ringer mammas telefon. Somnar om igen. Blir väckt av min egen telefon runt tjugo i ett. helt okej tid ändå, men vrider på TVn och upptäcker att jag precis missat damernas jaktstart i skidskyttet. Blir sur. Surar länge. Får ont i magen igen. Kollar på herrarnas jaktstart. Det går åt helvete. (Såklart, vad hade jag förväntat mig liksom?)
Kollar runt på datorn, men det händer inget kul alls. Får för mig att jag ska kolla på reprisen av "Så mycket bättre", men när jag trycker på 4an på dosan så hoppar den ner till 3an? Försöker trycka på P+ knappen, men då hoppar boxerhelvetet över 4an. Alltså, va? Vad är problemet? Fortsätter att trycka P+ och den hoppar även över 6an och 7an. Drar ur kontakten och startar om hela boxen men det hjälper inte. Ger upp.
Mamma kommer hem med pizza. Efter 3 små trianglar säger min mage ifrån och jag börjar må illa. Ger upp ätandet också. Lillasyster kommer in och kastar mandariner på mig.
Kommer på att jag ska göra "det här åt jag idag"-inlägget och stoppar i kamerans minneskort i datorn. Inget händer. Startar om datorn och försöker igen, då kommer enheten upp, men bilderna går inte att spara över på datorn. Tar ur och stoppar i minneskortet typ 20 gånger. Inget händer nu heller. Springer runt i hela lägenheten och letar febrilt efter USB-kabeln till kameran. Finns självklart ingenstans. Letar i källaren. Inte där heller.. Stoppar i kortet i kameran istället. Då står det "filen innehåller inga bilddata" på hälften av bilderna. Tänker många fula ord och startar om datorjäveln en gång till. Försöker med minneskortet igen och då jäklar passar det att fungera. Sådär en timme senare..
Och som att det här inte räckte så påminner kära kusin Johanna mig om att bästaste Marcus flyttar till USA om 2 månader..
Jävla oflyt hela tin.

Tur att fredagen och gårdagen var betydligt trevligare. Jag trotsade min parasitmagsjuka och medverkade på Angelicas inflyttningsfest i fredags. Absolut inget jag ångrar. Galet roligt var det. Mycket tok som tyvärr inte utomstående människor borde få veta om. Men roligt var det.
Skrattade mig igenom hela dagen igår. Ibland är det bra roligt att vara mig alltså. Förstår inte hur jag lyckas råka ut för allt. Skönt att det alltid är roligt så jag kan skratta istället för att få ångest. Hoppas det förblir så. Alltid.
Nu tänker jag ta en dusch och sen sova. Om jag inte halkar och bryter nacken i duschen (skulle inte förvåna mig..) så återkommer jag imorgon.
Hörshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0