090525 -Man ska lämna det skepp som sjunker och rädda det som räddas kan.

Ja, då var vi där igen. Måndag alltså, min favorit dag!
Mina måndagar ser alltid lika ut, klockan ringer 04.45 -jag znoozar till 05.15, kliver upp, gör mig i ordning, packar, äter inte frukost, går till bussen, åker buss i 3 timmar -sover max i en, kommer till skolan, har naturkunskap -anstränger mig inte allt för mycket (eller inte alls..), äter inte lunch -det är äcklig mat, äter en kycklingmacka istället, har idrott, åker hem, sätter mig i soffan med datorn i knäet, lagar mat -oftast fiskpinnar, ligger i soffan och döglor på tvn ett tag och sen går jag och lägger mig.
Det är ganska precist varje måndag som ser ut såhär för min del. Men det är säkert bra det med, man ska ju faktiskt hålla på rutinerna. Fiskpinnar är en väldigt bra måndags-rutin.
Idag har jag iallafall påbörjat ett av alla miljoner naturkunskapsarbeten jag ligger efter med. Ett stort jävla kors i taket med andra ord! Under alla dessa lediga dagar tänkte jag plugga lite. Jag gjorde det inte.
Men jag tänkte iallafall tanken, och det är ju faktiskt tanken som räknas.. Eller?
Förresten så gick vi aldrig brorundan på torsdagmorgon, jag och mamma gick till nyan och fikade istället.
Same shit but different liksom.

Kommentarer
Postat av: Fridis H

mhe har du snott min bakgrund?? :O

2009-05-25 @ 14:29:49
Postat av: Marcus

Det är faktiskt tanken som räknas! :) Brukar köra med den jag med. Blir så himla jobbigt efter ett tag bara, när man skjutit upp allt! :p

2009-05-25 @ 20:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0