090727 -Jag somnade den natten i tron på att allt var en del i en kärlekshistoria.

men det visade sig dagen därpå att jag hade gjort fel, när jag gav dig en gloria.

Då var ännu en helg avklarad, och jag är fortfarande vid liv. Fantastiskt.
Jag måste passa på att meddela att jag nu officielt är som alla andra barn, för jag har nämligen skaffat spotify. Kan inte direkt påstå att jag förstår sådär överdrivet mycket, men jag vet iallafall hur man får fram musik. Bra musik. Och det är tydligen det som är själva grejen med det hela, så kanske är jag ganska haj på det ändå? Jaja, det funkar iallafall, och just nu lyssnar jag på Winnerbäck. Underbart!
Känner på mig att jag kommer bli en mycket flitig användare.

Helgen var toppen! Var som sagt hemma hos Fia på fredag kväll, det var lika flummigt som alltid. Vi spelade kort med våra småsystrar och faster. Först vänd tia och sen neger och president, jag var överlägsen i båda. Speciellt det sistnämnda. Faster blev så irriterad att hon gick och la sig, och dom andra gav upp ganska kort därefter.
Tur i spel - otur i kärlek, det kan ligga något i det faktiskt. Och nu när det går så bra att spela kort så lär ju det andra gå ännu mer åt helvete än det redan gjort, men vafan. Jag är pretty nöjd ändå. Kärlek är överskattat i vilket fall som helst, så mig gör det inte särskilt mycket om jag ska vara ärlig. Och jag är ärlig.
Men nog om det.
I lördags åkte vi in till kupolen på morgonen, sen kutade vi där som galningar för att hitta något att spendera pengar på. Det gick trögt till en början, men efter nån timme gick det relativt enkelt.
Jag fick iallafall med mig ett par jeans, ett linne, ett par svarta leggins, en väst, två t-shirts och en kjol. Och allt det gick på sisådär en tusenlapp. Inte helt illa. Jag övervägde att lägga upp bilder på mina inköp men det blev inte så. Kanske en annan gång, kanske aldrig. Det är sånt som märks.
På kvällen blev det kalas ute i trollebo. Det var trevligt och dom vuxna varianterna blev, som vanligt, alldeles för fulla. Vi ungdomliga varianter höll oss lite stadigare och lugnare. Jag fick till och med lära min pappa att bugga, det trodde jag faktiskt aldrig skulle hända. Men nu har det hänt. Jag är i chock.

Nu ska jag visst på storsjöyran också. Det kan bli mycket spännande. Första gången gillt liksom.
På torsdag efter en hård arbetsdag drar jag iväg, hoppas jag överlever även denna festival. Känns tveksamt eftersom jag antagligen kommer behöva gå hem till frösön själv varje kväll. Höhö.

Och ja, just det, jag ska få glasögon.
Känns halv bra. Visst, det är ju bra om det botar min huvudvärk, men det vore ju kul att passa i det också. Det gör inte jag. Inte alls. Har 11 par med mig hem nu som jag ska välja mellan, det kommer aldrig gå. Jag håller på att få ett nervöst jävla sammanbrott.

Läste nyss att blondinbella inte är blond längre. Alltså, va?! Hur tänkte hon där? När det man egentligen är känd för är just sin hårfärg, varför byter man då? Känns väldigt dumt. Fast egentligen, vem har påstått att blondinbella är smart?
Inte jag iallafall. Det här är bara ännu ett bevis för hur dum hon egentligen är.
Jag kommer skratta mig igenom resten av den här kvällen.


Och den jävligaste stunden i livet var den när du gick, och allt var förlorat.
Där satt jag med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick, allt jag hade förstorat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0