090810 -I'm in love whit a fairytale.

Nu är vi tillbaka på svensk mark. Dock inte hemma i Sveg, utan i Funäsdalen. Annorna och Josse är riktiga hurt-bullar och är just nu påväg upp på funäsdalsberget. Jag känner mig lite för lat för det, så jag sitter här och är just lat istället.
På våran lilla tripp har vi (jag) konstaterat att norge består av fjäll, berg, träd och ännu fler fjäll.
Ganska fachinerande, och väldigt vackert. Men man tröttnar rätt så fort på att se bara fjäll. Iallafall så gjorde jag det. Dom andra var iprincip lika fachinerade hela tiden.
Iallafall så bodde vi i en fruktansvärt mysig stuga i Stugudal. När vi kom dit bytte vi om till badkläder och drog ut på badstrandsletande. Det slutatde med en upptäcktsfärd till Tydal. Ganska ointressant ställe. Ungefär som Sveg.
Vi åkte lika fort som vi kom.
Väl tillbaka i Stugudal parkerade vi oss på en liten stenig strand. Doppade tårna i vattnet och konstaterade att det var kallare än orrmosjön. Alltså jävligt kallt enligt Josse. Som om det inte vore nog med det så gick solen och gömde sig bakom ett moln. Allt detta gjorde mig till en badkruka, för första gången i mitt liv. Annorna var däremot motsatsen till det. Dom var envisa och hade gett sig fan på att bada på semestern. Och det gjorde dom.
Idioter skulle jag vilja säga. Men dom är mina vänner, så jag säger nog puckon istället. Det låter lite mildare.
Det tog i varje fall inte särskilt lång tid innan dom var uppe igen. Då skaffade sig Anna T ett nytt intresse, nämligen att samla stenar. Små stenar.
Det sysselsatte hon sig med resten av norge-vistelsen.

På kvällen lagade vi mat, spelade spel och kollade på film. Det var mysigt. Om man bortser från att himlen öppnade sig under tiden. Det verkligen vräkte ner regn, och det åskade. Riktigt mycket åskade det.
Creepy.

Imorse packade vi ihop och begav oss iväg mot Rörös. Där kikade vi lite på stan och tvingade Josse att köpa norsk cider åt oss. 4,7%, i mataffären. Vi var som i extas. Att det var 18-års gräns gjorde ju inte direkt saken sämre.
Jag tror jag gillar norge lite ändå. Fast det var fruktansvärt jävla dyrt! Alltså extremt. Typ 30 norska kronor för EN cider.
Men jaja, oviktiga bagateller egentligen. Vi fick våra cider. Punkt.

Nu är vi som sagt i sverige igen.
Jag gillar sverige bättre. Norskar har så mycket konstigt för sig. Som upp och ner-vända nyckelhål tillexempel.
Mina hurt-bullar är hemma igen nu, så nu måste jag avrunda.
Bilder kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0