090804 -Magiskt, men tragiskt.

Sådär ja, då var storsjöyran också avklarad. Och roligt var det. Fruktansvärt galet roligt!
Dock var det inte ens i närheten av så bra som Peace & Love var, men ändå så galet roligt.
Jag, Anna & Angelica började alla kvällarna med att förfesta lite för oss själva i Angelicas lägenhet, för att sen dra oss ut på stan. Riktigt roligt hade vi alla kvällarna.
Men fredagen slår nog ändå allt. Den var full, galen, glad, regnfri och hångelfylld. Fredagen var allt helt enkelt!
Det var inte många artister som riktigt tilltalade mig, men dom som gjorde det lyckades jag faktiskt se. Började med att se lite av Takida på torsdagkväll, senare på natten kollade vi en sväng på Anna Ternheim. Båda var faktiskt riktigt bra.
På fredagen var det inget alls jag egentligen ville se tror jag, men jag och Anna lyckades dra en liten sväng om till Ulf Lundell, hur fan man nu än kan lyckas med det. Men vi lyckades. Jag skyller på alkoholen. Ulf Lundell är liksom inte riktigt min grej.
Sen på lördagen drog jag med mig Angelica ner till badhusparken för att kolla på Thåström. På vägen dit hann vi skymta Petter på tutti frutti-scenen. Det lilla jag hörde lät pretty good. Men Thåström knäckte verkligen allt på hela yran. Det var helt fantastiskt underbart! Lady Gaga kunde lika gärna ha slängt sig i väggen alltså. Nog för att hon också var rätt bra, men inte alls som Thåström. Hon var faktiskt ganska mysko om jag ska vara ärlig. Plus att det var äckligt kallt. Sen att en jävla brud stod och hoppade och skrek framför mig hela tiden gjorde ju inte heller direkt saken bättre..
Summa summarum var Lady Gaga inte lika bra som jag trodde hon skulle vara, men hon var heller inte dålig.
Jag ville se Timbuktu istället, men blev nedröstad. Ville inte direkt gå själv heller. Efter Lady Gaga återfann vi iallafall Anna och gänget, som förövrigt försvann när jag och Angelica ville se Thåström. Dom var hungriga, så vi drog på subway. Ganska exakt klockan 03.00 kom mamma och hämtade oss. det blev nog den tidigaste kvällen på hela helgen.
I det hela stora alltså en riktig kanon helg!


Thåström. <3


På söndagen var alla sådär lagomt sega och typ frächast i världen. men det var lätt värt det.
Nu har det gått två dagar, och jag är fortfarande frisk. Men ironiskt nog har jag dragit på mig en muskelinflammation eller nåt sånt skit i ryggen istället. Jag är inte det minsta förvånad egentligen, men kan liksom inte låta bli att undra hur fan jag lyckas? Kan iallfall inte röra mig allt för mycket nu. Det gör tillochmed ont att ligga i sängen.
Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0