Ge mig en ipren innan jag dör..

Ingen skola för mig idag, vaknade med den där underbara jagvillspy - känslan. Tack tänkte jag och gick och la mig igen. Sen sov jag, och jag sov så gott! Men det var inte lika kul att vakna sen, illamåendet hade inte lagt sig direkt. Men mitt i allt illamående så blev jag sugen på glass. Så jag åt glass, mycket glass. Det var en väldigt dum idé. Att jag aldrig lär mig att inte lyssna på min mage. Jag mådde ännu mera blää efter det.
Och sen denna fruktansvärda värk i mage & rygg, den får mig att må, om möjligt, ännu mera illa. Varför ska vi av det kvinnliga könet bli drabbade av allt som gör ont? Jag förstår inte. Bara sudda bort "den där" veckan för alla kvinnor, och vips, vi kommer ha en mycket mera jämnställd värld!

Nu äter jag glass igen, fy på mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0