110504 -Life is a bitch and then you become one.

True story. När livet bitchar så bitchar man tillbaka. Det bara är så. Så om livet bitchar hela tiden så blir man tillslut en bitch på heltid.
Well well, idag har jag typ 27 dagar kvar till studenten. Varav 10 är skoldagar. Det gör mig some kind of glad. Det är även 17 dagar tills jag får åka till Kreta. Har inte direkt något emot att spendera min studentvecka där faktiskt.
Idag har jag pressat i ett solarium för att inte skrämma slag på grekerna när jag kommer dit. Det gick sådär.
Jag har verkligen Sveriges sämsta pigment. Men hellre att jag bränner mig nu än då.
Känner inte riktigt för att liknas vid en kokt kräfta på studenten. Tyvärr så blir det nog så hur jag än bär mig åt. Eller så kör jag på solskyddsfaktor 50+ hela veckan, får ingen färg alls, och smörjer in mig med BUS när jag kommer hem och liknas istället vid en morot på studenten. Svårt val. Får fundera på den.

Nu är jag ledig resten av veckan eftersom alla i klassen förutom jag och 4 till ska till vårforum. Så lärarna ställde in våra lektioner. Bra skönt. Får se om jag orkar ta mig till forum på lördag. Känns lite lockande.
Men först tänkte jag packa in kusin Johanna, lillasyster och mig själv i min fina lilla bil och dra till rättvik på marknad.
Vi ska köpa billiga strumpor och godisremmar. Helt klart värt att åka hela den vägen för.
Annars händer det inte så mycket i mitt liv. Jag bara går runt och väntar på att det ska bli 1a Juni. Jobbar lite ibland, är lite kär, får inte så mycket kärlek tillbaka, klagar för mycket och bara är mig själv. Låter kul va?

Jag kanske kan verka bitter, men det är bara för att jag är det också.
Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: carro

när är du i sveg nästa gång? kram

2011-05-04 @ 23:35:26
URL: http://www.oktoberdiva.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag är i Sveg nu. Är hemma tills måndag. Dådå? :)

2011-05-05 @ 00:28:29
URL: http://emelieherrdin.blogg.se/
Postat av: carro

Jag kommer vecka 20 någon gång, är du inte där då??

2011-05-05 @ 18:18:12
Postat av: Emelie

Jo, det är jag nog. Tisdagkväll till torsdagmorgon skulle jag tro. Är du ölsugen?

2011-05-05 @ 18:31:44
URL: http://emelieherrdin.blogg.se/
Postat av: Absolut! Jag hör av mig då :)

2011-05-06 @ 18:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0