110121 -Saknar dig fast du står här mitt framför mig.

Min kompis Frida tycker att jag är rolig och att jag borde bli komiker. Intressant, tycker jag. Hon tycker även att jag kan så många ord att jag borde bli akademiker. Jag är dock inte helt säker på vad en akademiker är. Men det är säkert något viktigt..

Idag kom jag på att jag tänker alldeles för mycket. På konstiga saker.
Jag kom tillexempel fram till att Sverigedemokrater borde ge blanka fan i att äta pizza och kinamat. Deras mål är ju att bevara Sverige svenskt, och att allt ska vara just svenskt. Invandrarna tar bara våra jobb och kostar staten pengar och bla bla bla.
Men, vilka är det egentligen som fått oss att få upp ögonen för pizza och kinamat? Det är inte direkt något vi kommit på själva. Och hur många svenskar arbetar som pizzabagare egentligen? Nä, just det.
Pizza är inte svenskt, och kinamat är definitivt inte det. Rätt logiskt iofs.. Men ändå.
Om nu invandrarna bara tar våra jobb och är ivägen, varför bidrar ni till deras verksamheter genom att gå till deras restauranger och betala för maten? Är inte det lite dubbelmoral egentligen?
Sverigedemokraterna upprör mig. Säg vad ni vill, men enligt mig är dom rasistiska. Och egentligen rätt trångsynta. Att deras valvideo censurerades i TV säger väl det mesta..
Jag blir förbannad. Men jag tycker självklart att alla ska få tycka som dom vill. Bara dom står för det.
Tyck gärna att jag är dum i huvudet och att jag tänker fel om ni vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0