110102 -Året som var.

Eftersom att min fantasi egentligen inte finns så tänker jag göra som alla andra. Skriva ner vad som hände i mitt vardagliga liv år 2010. Månad för månad. Blir säkert jätteintressant läsning. Eller så näe.
Men, here we go.

Januari
Jag började mitt år med att vara kärare än någonsin. De var fint. Vi följde med pappa och Siv på idrottshippa i Härdal. Det var fantastiskt roligt trots en elak förkylning och 40 härliga minusgrader utomhus.
Lagomt till skolstarten svullnade mina ögon upp och jag såg ut som en asiat. Inget skämt. Sen svällde även halsen upp och febern låg en liten grad för högt och irriterade. Enligt doktorn en allergisk rektion på vad som helst. Fail. Jag hade körtelfeber. Det är det värsta jag har varit med om i HELA MITT JÄVLA LIV. Jag trodde jag skulle dö vareviga dag i 3 veckor. Stefan tog hand om mig och stod ut med mitt gnäll. Fattar faktiskt inte hur han orkade. Jag orkade inte ens med mig själv.  
Fin start på det året. Not.

Februari
Denna månad bestod av TV-tittande. Vinter OS är ett mycket bra tidsfördriv. Björn Ferry tog guld och ingen var lyckligare än jag. Trots att skidksytte ger mig hjärtproblem..
Annars var jag nog mest bara kär i februari också.

Mars
Tre veckors praktik på hemmaplan. Jag och Stefan provade på ett samboliv under den tiden. Vi båda överlevde. Så det gick över förväntan.
Jag försökte mig också på att få mig själv i form till Beach 2010. Det gick bra i en vecka. Sen var det inte roligt längre.

April
Sommaren närmade sig och jag lyssnade på samma låt om å om å om å om igen i flera veckor. Svegs ishall brann ner några dagar innan valborg. Det var egentligen ganska roligt. Jennie trodde det var "en fet kille som hatar sport" som gjorde det. Ja, vad vet man?
Valborg spenderades med fina vänner, så det var säkert roligt.

Maj
Stefan åkte till Rhodos och lämnade mig hemma i ett kallt och grått Sverige. Jag höll på att dö av saknad. Och jag var inte just nå avundsjuk heller.. Lovar.
Längtade galet mycket efter sommarlov och var äckligt less på Östersund också.

Juni
Mina fina vänner tog studenten. Det hade jag också kunnat gjort, men nä. Studentkvällen var mycket trevlig.
När sommarlovet väl infann sig började jag jobba på Mobacka. Det var förvånansvärt roligt och jag blev bästis med tanterna. Kent släppte en ny skiva och i slutet av månaden åkte jag till Borlänge och Peace and Love. Det var en galet rolig helg. Mitt älskade Kent ägde hela festivalen. Såklart.

Juli
Fortsatte jobba på Mobacka. Klarade skrivningen till körkortet och kuggade körningen. Fail.
Härdalsyran var rolig, trots en jävla kyla. Jobbade månaden ut.

Augusti
Semestrade i dalarna med Stefan. Det var mysiga dagar. Yrade lite i Östersund också och tvingade min stackars (dåvarande) pojkvän att se både Kent och Lars Winnerbäck med mig.
Klarade körkortet. (!!!!!!!!!!!!!!!)
Jobbade två veckor till och sen började skolan. Inte helt sugen. Men lite skönt kändes det allt att få påbörja studentåret.

September
Började räkna ner till studenten och var redan skolless. Började också inse att lägenheten var både mögel och vattenskadad. Det sög.
Sen fyllde jag 19. Meningslös jävla ålder.

Oktober
Fortsatte vara skolless. Försökte också att ta tag i mitt liv och skaffa ett gymkort. Det höll väl i två veckor ungefär. Sen blev jag förkyld.
Bestämde mig för att säga upp lägenheten och flytta in hos Anna från och med December.

November
Var en bra månad i typ tio dagar. Sen rasade hela min jävla värld. Det blev en jäkla skitmånad. Allt blev så fel, och mitt liv var helt förändrat. Såg inget ljus. Alls. Kände knappt någon julstämning. Och då, då är det verkligen något som inte stämmer.
Månaden slutade med parasit-magsjuka. Som att jag inte hade nog med bekymmer redan liksom..

December
Först nu började jag se lite ljus igen. Kom upp på fötter efter magsjukan och började må lite bra iallafall. Saker och ting ordande till sig.
Jul & nyår var över förväntan och livet var (nästan) som vanligt igen. Året slutade på bästa tänkbara sätt.


2010 var till största del
ett fantastiskt år. Men de sista månaderna hade jag kunnat hoppa över.
Håller nu alla tummar jag har för att 2011 ska bli mycket bättre. På alla sätt.
Och det ska det tammefan bli. Det blir vad man gör det till.
Inga konstigheter.


Kommentarer
Postat av: Joääänna!

Ursäkte mig här va?! men hellaå du glömde att bästaste kusin johanna fyllde år och ni kom med 711 presenter! daaah! :o

2011-01-03 @ 16:08:14
URL: http://johannajazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0