110101 -En tredjedel av den jag var går hem. För en är krossad, en är din.

Nytt år, nya möjligheter, nytt liv? Återstår att se.
Nyårsaftonen spenderade jag hemma hos Anna med hennes släkt och familj. Det var trevligt. Maten var god också. Jag hamnade i något som är snarlikt matkoma för andra gången i mitt liv.
Mitt i allt nyårsfirande blev det hockey. Det var jag och alla karlar i huset som satt bänkade framför det. Kändes lite löjligt. Runt tolvslaget tog vi en paus och skålade i champagne en stund. För andra gången den kvällen. Oklart varför då alla tyckte att det smakade vidrigt. Samma visa varje år. Ingen tycker om det, men alla dricker det. Bara för att vara lite traditionsenliga. Om det finns någon som verkligen, med handen på hjärtat, kan säga att champagne är gott så snälla berätta det för mig. För jag har aldrig hört någon använda just ordet gott om den drycken. Och omväxling förnöjer ju.
Sverige vann på straffar förresten. Hade det funnits champagne kvar så hade vi säkert skålat i det en tredje gång. Eller alternativt hällt det över någon. Bara för sakens skull liksom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker om champagne, men bara om den är äkta. Det finns mousserande vin och det smakar fan, de måste vara från Frankrike då är det äkta och den godaste heter gula änkan!

2011-01-02 @ 17:28:34
URL: http://www.oktoberdiva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0