101223 -Dag 22, det här upprör mig.

-Att en människa kan ta en annan människas liv. 
-Våldtäktsmän.
-Misshandel i allmänhet. Kvinno, barn, man.. Ja. Så länge det inte är i självförsvar. Då är det fan helt okej.
-Djurplågeri.
-Att temperaturen just nu överstiger -30. Det är jävligt upprörande.
-Att det inte känns som att det är julafton imorgon fast det faktiskt är det.
-Människor som tänder på att ha sex med djur, lik, barn och andra saker man definitivt INTE ska ha sex med.
-Meningslösa krig där människor dör i onödan.
-Människor som anser sig vara bättre än alla andra bara för att de råkar ha det bättre ställt ekonomiskt.
-Orättvisor.
-Att barn kan vara så fruktansvärt elaka mot varandra. Mobbing är inte okej någonstans.
-Människor som är elaka på riktigt. Man behöver faktiskt inte säga precis vad man tycker om saker och ting hela tiden.
-Alla sjukdommar med dödlig utgång. Inget som går att styra över. Just det som är så upprörande.
-Vårdslösa bilförare.
-Fattigdom. Inte för att håna fattiga, utan för att jag tycker det är hemskt att människor ska behöva svälta för att de inte ens har råd med mat.
-Att något så idiotiskt som knark uppfunnits.
-Att människor som är förlamade i hela kroppen och aldrig mer kommer kunna fungera normalt inte får dödshjälp. Det måste ändå vara upp till var och en att bestämma över sitt eget liv.
-Människor som säger en sak och sen tydligen menar en helt annan.
-Att vissa människor som jobbar inom vården är elaka och respektlösa mot sina vårdtagare.
-När tekniska saker inte gör som jag vill blir jag fruktansvärt upprörd.
-Politik.
-När folk inte kan respektera och förstå andras åsikter och tankar.

Alltså, nä. Nu ger jag upp. Jag skulle kunna skriva en hel jävla roman om saker som upprör mig. Precis som jag skulle kunna skriva en om saker som irriterar mig, eller om min kärlek till Zlatan.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag hatar elaka barn. typ det borde ju nästan okej att aga dom. men bara nästan. typ.

2010-12-23 @ 21:40:30
URL: http://johannajazmine.blogg.se/
Postat av: carro

haha, håller med om nästan allt. Men tyvärr så är jag en vårdslös bilförare =P

Jag gillar din blogg!

God jul.

2010-12-24 @ 11:25:38
URL: http://www.oktoberdiva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0