100122 -En sån lycka.

Denna såkallade allergiska reaktion visade sig visst vara en släng av körtelfeber. Tur att vissa läkare är så väldigt kunniga alltså. Asiat-looken börjar iallafall tona ner sig lite. Tack och lov. Måste faktiskt säga att det inte klär mig nå vidare. Inte alls faktiskt. Tur att levern än så länge klarat sig från att bli inflammerad, annars skulle jag även ha samma färg som en asiat. Det hade förvisso kunnat se himla roligt ut. Men nej, en inflammerad lever är nog inget att sträva efter.
Just nu är jag fruktansvärt less på att vara sjuk. Inte så konstigt kanske, med tanke på att detta är min tredje vecka som sjukling. Och nej, jag har fortfarande inte vart på skolan efter lovet. Inget att klaga över kan tyckas, och det gör jag inte heller, men visst är jag allt lite oroad över vad jag missat. Hoppas det inte är allt för mycket. Det vore ju som tråkigt att hamna efter i skolan bara på grund av en idiotisk sjukdom som inte går att bota.
Väldigt irriterande faktiskt. Det är liksom bara att ligga och vänta på att bli frisk, samtidigt som man får missbruka smärtstillande/febernedsättande och halstabletter. Halstabletter hjälper förövrigt inte alls. Dom stoppar jag mest bara i mig för skojs skull. Det enda som hjälper mot denna obeskrivliga smärta i halsen är smärtstillande, alltså typ ipren och alvedon. Känns väldigt... fel.
Men, som tur är har jag en underbar pojkvän som tagit hand om mig och ställt upp för mig dessa veckor. Det har gjort det hela lite lättare att genomlida.
Jag älskar dig!

Nä, nog tjatat om denna förbarmade sjukdom.
Igår hände något helt fantastiskt underbart. Älskade kusin Fia informerade mig om att det nu mera finns vita converse på ellos.se. Och, det finns i storlek 34! Min lycka var total, och jag klickade i sann blogg-anda hem ett par på direkten. Att jag av någon anledning hade 30% rabatt där gjorde inte direkt saken sämre om man säger så.
314:-, och min sommar är räddad. Underbart.
Nog för att dom nya inte ens kommer kunna mäta sig med dom gamla, men det kanske kommer tids nog.
Jag kan knappt bärga mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0