100427 -Den vackraste stunden i livet var den när du kom.

Jaha, här var det lika väluppdaterat som vanligt. Egentligen skulle det inte behöva vara det, eftersom jag varje dag kommer på minst en riktigt kul grej att blogga om. Men, det som verkar så fantastiskt försvinner lika fort som det kom. Varje gång. Minnet är bra, men fruktansvärt kort. Jag borde nog skaffa mig en anteckningsbok att ha med mig alltid och överallt. Då skulle det nog allt hända grejer på den här bloggen med.
Jag ska nog allt tänka över det.

Men, eftersom det nu är, och har vart, väldigt dött här så tänkte jag slänga ihop en "GILLA/OGILLA"-lista i sann blogganda. Detta har jag grubblat på väldigt länge, så det finns en liiiiiten risk för att den kan bli rätt lång..


Så, just nu GILLAR jag:

-Att min fina pojkvän har orkat med mig i fem hela månader. Fem helt fantastiska månader. Han är den mest underbara och omtänksama människan jag träffat. Någonsin. Att han vill vara min gör mig till den lyckligaste människan i hela världen. Jag älskar dig Stefan Olofsson! <3

-Att det snart är sommar. Lyssnade på Gyllene tider i helgen. Det var dumt av mig. Nu vill jag ju ha sommar direkt. Helst nyss egentligen. Men det kändes lite bra ändå, för nu är det nära!

-Att det är mindre än 7 veckor till sommarlovet. Förklaring känns onödig.

-MUSIK. Kent, Håkan, Winnerbäck, Hästpojken, Nirvana, Misfits... Ja, you name it! Håkans live DVD från Peace&Love ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Speciellt live versionen av "gårdakvarnar och skit." Fantastiskt bra.

-Att jag äntligen börjat med körkortet. och faktiskt är en go bit på väg att ha det i handen också. Olav har bara behövt använda bromsen på sin sida en gång. Inte illa om jag får säga det själv. 

-Min nyfunna flitiga sida. Skolarbeten som är inne i tid, skolarbeten som inte var inne i tid men nu är gjorda och ett nyfunnet intresse i att städa. Iallafall pojkväns lägenhet. Min egen var det lite värre med.. hehe. 
Jag har även börjat röra på mig mer än vanligt. Känns konstigt, men ack så bra. 

-Jeansleggings. Både i riktigt jeans och som fusk jeans. Väldigt bra klädesplagg för oss kurviga kvinnor som inte kan ha vanliga jeans, eftersom de är stora i benen om de passar i midjan och tvärtom. Väldigt bra att trycka ner hängbuken i också. Tok-gilla!


Just nu OGILLAR jag:

-Människor som tror att de är bättre än alla andra. Är det något som gör mig förbannad så är det fan det. Det värsta är att det märks så himla väl på folk som är så också. Vad tjänar man på att tro att man är bättre än alla andra egentligen? Och att skriva/säga att det är synd om folk som inte har tillräckligt mycket penagr för att kunna handla vad dom vill varje dag, eller påstå att man är en mycket bättre och vackrare människa än dem som inte har alla de där pengarna.. Vad är det för jävla attityd egentligen? Bloggare med den attityden är helt klart värst. Det finns en Kissie, det räcker. Okej?

-Östersund. Det blåser. Hela tiden blåser det. Varje dag, varje sekund. Inte är det lagomt sköna vårbrisar heller, utan det är verkligen stormvarning, typ. Allra mest blåser det uppe vid skolan. Såklart. Är det konstigt att man blir irriterad? Att min fina underbara pojkvän är 18 mil ifrån mig när jag är här gör ju inte direkt saken bättre om man säger så.

-Mitt utbud av TV-kanaler. 1an, 2an och 4an. Ja, det var det.

-Saknad. Världens värsta känsla. Big time. Hela kroppen gör ont och tårar sprutar. Fast det kan också vara så att det är mig det är fel på, inte saknaden i sig. Hmm.. Ja, vem vet?

-Mitt nya element. Jag har alltid trott att element finns för att ge värme. Ack så fel jag hade. Iallafall om mitt element. Det sitter mest där under fönstret som dekoration.


Ja, det var väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0