090924 -Gilla/ogilla.

Sådär. Nu ska jag försöka knappa ner några intressanta rader här. Med betoning på försöka.
Middagen var iallafall trevlig. Sara babblade på som vanligt och maten var god. Medans Sara och Ingemar tog sig en tur runt frösöberget fick jag agera barnvakt. Det är inte så svårt när ena ungen sitter och stirrar in i en dataskärm och den andra kravlar runt på golvet i ett försök till att kolla på bolibompa. Jag satt i soffan och läste en tidning. Inte så värst ansträngande faktiskt. Sen fick jag även en kexchoklad och skjuts hem. Himla lättförtjänt kexchoklad måste jag säga.
Nu på kvällskvisten har jag kollat på idol. Precis som alla andra i det här landet. Jag har också funderat på väldigt viktiga saker. Typ.
I mitt lilla huvud har jag nu lyckats sammanställa en gilla/ogilla lista. Och i typisk blogganda ska jag försöka knåpa ner den i textformat.
Så, alltså:

Just nu OGILLAR jag:

-Killars sätt att uttrycka sig på.
Helt ärligt så förstår jag mig verkligen inte på detta folkslag alltså. Hur svårt kan det vara att uttrycka sig på ett männskligt och förståeligt sätt? Och när karljävlarna inte säger något alls blir det plötsligt ännu mera förvirrande. Herregud..

- :P & ^^,
är dom mest irriterande smilisarna, eller vad man ska kalla det, jag vet. Särskillt :P. Den gör mig självmordsbenägen, och jag ljuger inte. På msn är den som mest irriterande. DÖD åt :P-smilisen!

-Att hela världen går emot mig.

Det är inte ett skämt. ALLT vill verkligen jävlas med mig. Speciellt mat.. Förra veckan misslyckades jag med både te(?!) OCH micro-mat. Ska det ens vara möjligt? Och till råga på allt lyckades jag elda upp fyra mackor. Den här veckan inledde jag starkt med att elda upp ännu en macka. Fortsatte sedan med att totalt misslyckas med en micro-pizza. Alltså, va? 

-När folk tar på mig.
Speciellt på låren. Jag klarar inte av det och skulle helt utan problem kunna slå ihjäl den människan som gör det. Tyvärr är det alltid mina kära vänner som känner till denna svaga punkt som utsätter mig för det (Anna S och Marcus, känn er träffade!!). Jag kan inte slå dom. Men jag vill. Det gör jag verkligen. Lår-beröring är verkligen en plåga. Uuuh, jag ryser bara jag tänker på det..

-FARMVILLE! 
Befria världen (framförallt facebook) från denna plåga! Jag flippar ur varje gång jag får en invite. Och jag får fnatt när folk publicerar fanskapet. OGILLAAAAAA!

-Tidiga mornar.
Förklaring känns onödig.

-Att Grey's anatomy börjar.
Okej, egentligen borde det hamna på gilla-listan. Men eftersom jag så förargligt inte har 5an blir det mest en plåga. Vetskapen om att det är så äckligt spännande nu, och att jag inte kan se det, får mig att vilja slita av mig håret. Helt på riktigt. Gaaah! 

-Människor som använder smilisar i blogginlägg.
 
Visst, någon smilie kan jag leva med. Men folk som skriver en smilie efter varannan mening har jag väldigt svårt för. Det känns så fruktansvärt oseriöst. Dock har jag inga som helst problem med smilisar i sms och på msn, där känns dom mer som ett måste. Om vi bortser från :P & ^^ då..  

Och just nu GILLAR jag:

-Winnerbäcks nya skiva.
Köpte den igår, och jag är verkligen helt såld! det är inte klokt vad människan är underbar alltså. Förvisso låter det inte som Winnerbäck brukar. Precis som alla recensenter redan skrivit så påminner det instrumentala en hel del om kent. Och som inbitet kent-fan så klagar jag inte det minsta. Jag är överlycklig. 
Tror mig ana ett nytt beroende.. Ouuups.

-Att vi har sovmorgon imorgon.


Och ja, sen var det inte så mycket mer.  



Kommentarer
Postat av: Marcus

Haha. Klart du inte kan slå oss! :D men det där med greys anatomy skulle vi nog kunna göra nånting åt! ;)

2009-09-25 @ 14:13:51
Postat av: Johanna Jonasson

jag brukar göra smilegubbar i blogginlägg :(

haha, Kom ihåg att jag kommer och grattar dig på söndag! :D

2009-09-25 @ 18:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0