090907 -Nattligt inlägg.

Ja, jag vet att klockan är över tolv och att jag istället borde skriva 090908. Men nu blev det inte så.
Det har vart ett mycket händelserikt dygn måste jag säga. Jag är i nån slags chock.
Började med ett givande sms, sen sov jag. Vaknade med nån släng av förkylning plus en sjuhelvetes mensvärk, så det var bara att krypa till kojs igen. Dock var Ida snäll och smsade mig varannan minut. Men jag somnade mellan varje sms, hur jag nu än lyckades med det. Sen tillkom det ännu en människa i smsandet. Det gick rätt dåligt med min sömn. Men det var även denna gång lite värt det.
Klev iallafall upp runt tolv och upptäckte att min mobilladdare var spårlöst försvunnen, samtidigt som mobilen skrek efter elektricitet. Testade med USB-kabeln, men det ville sig inte. Den finessen funkar visst inte för nokia. Jag var väldigt nära ett nervsammanbrott just då.
Ida bjöd på fika så jag tog bussen dit. Efter fikat tyckte hon att McDonalds kändes som en bra idé, så vi pallrade oss iväg till lillänge. Väl där kom jag på en brilljanta idén att införskaffa en ny mobilladdare. Det gjorde jag, och blev närmare 300kr fattigare. Men det var helt klart värt det, för ett liv utan telefon, vad är det för liv egentligen?
Efter det impulsköpet gick vi till donken och tryckte i oss mat. Kanske inte så värst nyttigt, men det var fruktansvärt gott! Även fast Idas dressing påminnde väldigt mycket om nån sorts kroppsvätska.. Usch.
Sen åkte vi till Ida och tryckte i oss ännu mera onyttigheter, denna gång i form av godis.

Nu på kvällskvisten tog jag, Annorna och Frida oss en tur runt frösöberget. Det kan beskrivas som jobbigt, och inte så värst bra för min förkylning kanske. Men frisk luft ska visst vara renande. Och hälsosamt.
Jag skiter i vilket, och en förkylning är faktiskt inte hela världen. Inte svininfluensan heller för den delen.
Helt ärligt så kräks jag snart på det ordet.
Väl hemma igen hamnade jag i ett antal intressanta msn-konversationer. En som gjorde mig glad, en som fick mig att skratta hejdlöst och en som fick mig att skratta, tappa andan och skaka av irritation på samma gång.
Jag upptäckte att jag kan vara en riktig bitch när det väl vill sig. Mindre rolig upptäckt faktiskt.
Men ibland måste man nog våga vara en bitch också. Snällhet funkar visst inte alltid.

Förretsen så planerade jag och mina fina vänner in en vin-inkluderad middag imorgon. Det känns välbehövligt. Kanske inte den där delen om vinet, det blir mest en liten bonus.
Något säger mig att jag kommer lida va migrän på onsdag. Antar att någon stackare kommer få släpa mig upp för alla miljontals trappsteg till klassrummet. Någon som känner sig manad kanske?

Just nu försöker jag agera psykolog eller nåt åt det hållet. Vet inte om jag är så haj på det faktiskt. Speciellt inte den här tiden på dygnet. Men jag försöker så gott jag kan.

Hoppas morgondagen, som egentligen redan börjat, blir något lugnare och mindre chockartad.
Nu säger jag godnatt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ojoj! det kan inte vara lätt att vara dig inte ;/ xD

2009-09-09 @ 23:00:08
URL: http://johannajazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0