091105 -Tomten, jag vill ha en riktig jul..

..En sån som man har när man är liten. Sådeså.
Nu måste det ändå vara tillåtet att lyssna på julmusik utan att folk ska klaga? Det är faktiskt bara 48 dagar kvar till julafton. Skulle det ändå vara för tidigt, ja, då får jag vara olaglig då.
Julmusik är underbart. Töntigt, men underbart. Nu är det dessutom snö också.
Snö och julmusik är en very good combination. Fast julmusik funkar iofs mitt i sommaren också. Det vet Anna. HÖHÖ.

Eftersom att jag har utvecklat nån sorts allergi mot ordet "svininfluensa", så måste jag skriva lite mer om den. Det är ju faktiskt världens hetaste samtalsämne just nu. Så why not?
Helt ärligt så kräks jag snart på den där jävla influensan. Vilken tidning du än läser, vilken tv-kanal du än tittar på, vilket radioprogram du än lyssnar på så är den där. Denna förbarmade influensa.
Det går inte en dag utan att man hör eller läser ordet "svininfluensan". Egentligen är det helt sjukt.
och varför denna hysteri? Folk blir ju bara mer uppskrämda av att höra om skiten vareviga dag.
Det sägs ju att den inte är farligare än en vanlig influensa, om du inte tillhör någon av riskgrupperna då vill säga. Det sägs även att äldre människor kan vara imuna, och att de flesta av dem inte är särskillt mottagliga för det. Så risken för att smitta kära far- och morföräldrar är alltså inte så stor. Vad jag har hört då.
Vaccinet säger alla olika om. Men det ÄR folk som dött, det ÄR folk som blivit förlamade och det ÄR folk som blivit riktigt riktigt sjuka. Det går inte att leva i förnekelse där.

Jag själv tror inte på vaccin. Det är bara en massa skit, enligt min mening. Just därför tänker jag inte ta det. Man ska inte utsätta sig för saker man inte tror på, och saker du själv anser som farliga.
Varje människa tycker på sitt eget sätt. Det liksom bara är så.
Jag är livrädd för sprutor och tror som sagt att vaccin bara är bullshit. Förresten får jag inte vaccinera mig medans jag är förkyld. Jag är alltid förkyld, så där har vi en stor anledning till att jag inte kan göra det. Samtidigt som jag absolut inte vill spruta i mig en massa konstgjort skit är det ett rätt enkelt val. I'm not doing it. 
och det är helt upp till ensjälv om man vill eller inte. Ingen ska dömma, ingen ska klaga.
I det här fallet är det tillåtet att vara egoistisk och tänka på sitt eget välbefinnande. Om man absolut inte vill ta det, då ska mna heller inte göra det bara för att det finns en ridk att man smittar andra.
Ibland måste man tänka på sig själv först, ingen annan.
Gör det DU mår BRA av.
Så, nu har jag skrivit av mig. Nog för att det bara är en massa babbel, men i min lilla värld är det viktigt. Jag gillar inte att folk dömmer mig för att jag inte tar den där förbannade sprutan. Just därför skrev jag all den här skiten. För att folk ska förstå. men nu får det vara nog med sånt.

SCREW THE SVINEFLUE!
-det där är lätt mitt nya motto.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag brukar tänka på mig själv först... Typ jämt! :D

2009-11-05 @ 21:53:01
URL: http://johannajazmine.blogg.se/
Postat av: Fanny

Haha jag vill också lyssna på julmusik! Hihi sen börjar juh julradion också, julmusik dygnet runt ^^

2009-11-05 @ 22:39:57
URL: http://fannyjaderfeldt.blogg.se/
Postat av: linn

tydligen förstör ju vaccinet någr slags nerver, och vem fan vet att man inte nlir förlamad i armen just för det där vaccinet om tio år? fuck vaccin och svinflunsa!

2009-11-06 @ 08:25:34
URL: http://linnjonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0