Smile like you mean it.

Idag har jag vart ovanligt duktig. Jag har tvättat all min tvätt  (förutom sängkläderna.) Jag har lagat mat. Att jag gjorde ost- skinksås av pulversås hör inte till saken.. Det är ju faktiskt tanken som räknas.
Även att jag lagade mat igår med, fiskpinnar och potatis. Lite mera exklusivt, fast ändå inte. Lyckad potatis för andra gången i mitt liv, det är inte fyskam det inte. Jag var överlycklig över att ha lyckats med en hel middag ända tills såsen skulle fram.. Bäst före 18/11 2008.
Inte så värst sugen på att äta den då inte. Men fiskpinnar utan remuladsås, det går bara inte! Och hungrig som jag var slängde jag på mig jacka, skor, vantar och skyndade iväg till konsum. Och vad tror ni väntar utanför dörren om inte en härlig snöstorm? Perfekt tänkte jag och halvsprang hela vägen dit. 
Jag fick min jävla sås tillslut, och tur var väll det. Annars hade jag förmodligen fått en rejäl jävla hjärnblödning.
För att trösta mig själv en aning köpte jag även en 200g chokladkaka, det hjälpte lite grann.
Efter skolan idag gick jag med Julia, Michaela och Hanna till Simons frisörservice. Inhandlade välbehövliga klämmor och en ännu mera välbehövlig klippkam. Det blev även en dubbelborste och en pearl styler, och som jag har längtat efter denna pearl styler! Sen min tog slut (för sisådär 1,5 år sen..) har jag blivit galen på mitt hår 2388382726353535363638983109382931803912392920200011182727 ggr. Pga dålig ekonomi så har det inte blitt någon ny, men nu, nu är den äntligen där den hör hemma igen, nämligen på min sminkhylla! Att den kostade 78kr gjorde ju inte direkt saken sämre, eftersom den kostar minst 149kr på en salong. Lucky me!

Helgen på fjället var mysig med god mat och trevligt sällskap, nästa gång hoppas vi, jag & Sanna iallafall, på bättre väder. Pojkarna brydde sig inte så värst mycket i att det var svinkallt och nästintill snöstörm, dom var alldeles för upptagna med att leta snödrivor och leka med skotrarna. Värre var det för oss som fick sitta i en snöhög och titta på..
Till helgen kanske vi ska ut på skoteräventyr igen. Men ska jag behöva kliva upp kl8 på en lördag morgon en gång till så tänker jag verkligen inte vara med! Lördagar är till för att sovas bort. Kom inte och säg nått annat, det kan bli väldigt otrevligt då..

Tro på fan att jag missade en liten jävla strumpa som gömt sig under sängen.. Du vet inte vad du har gett dig in i, strumpjävel! Nu har du verkligen grävt din egen grav..
Nu blir det en snabb dusch och sen bedtime.



Allt hopp jag hade om dig, det är borta nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0