091203 -Smartkaka.

Det finns smarta människor och det finns korkade människor. Dumma människor. Idag är jag så pass självgod att jag klassar mig själv som en av dom smarta. Kanske beror det på folket omkring, kanske beror det på att det faktiskt är så. Jag tror mest på det första alternativet.
Men idag har jag verkligen hört otroligt dumma saker alltså. Det är helt galet. Dock fruktansvärt hysteriskt jävla roligt.
Skratt skratt skratt.

I tisdags var min kära mama här. Hon handlade vinterjacka och skor till mig. Very najs. Nu slipper jag faktiskt frysa i vinter. Speciellt om fötterna. Efter tre vintrar med enbart converse på fötterna, om vi bortser från skoterstövlar några enstaka gånger då, så känns det väldigt konstigt att faktiskt känna sina egna tår när man går ut. Det är en väldigt obekant känsla för mig. Men skönt. Ack så skönt. Mina fötter kommer antagligen tacka mig en vacker dag.
Eller nej förresten, det kommer dom inte. Jag inhandlade ju faktiskt ett par högklackade stövlar också. Tanken är att jag ska dansa i dessa på juldagen. Eeeehhh... ja. Jag kanske inte är sådär överdrivet smart ändå när allt kommer omkring.  Vad har jag gett mig in på?
Jag och högklackat går verkligen inte ihop. Aldrig. Eller snarare -klumpighet och högklackat går inte ihop.
Dock finns det en liten fördel med skorna, nämligen att den nyfunna pojkvännen faktiskt slipper få ryggskott, alt. nackspärr när han ska pussa på mig. Nog för att det fortfarande är en märkbar (läs: fruktansvärt svår att missa) längdskillnad. Men det underlättar. Lite iallafall.

Nu börjar denna välbekanta migrän infinna sig. Så nu packar jag fasiken ihop och går hem.
Och ja, just det, julkalendern SUGER!

Kommentarer
Postat av: fröken jonasson

kan du inte skriva det roliga du hör? jag vill också höra korkade saker. fast risken är ju väääldigt stor.. men det är bara kul!

2009-12-03 @ 15:11:06
URL: http://linnjonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0