Invalida läkare.

Skulle ju egentligen till skolsköterskan idag, men hon var sjuk. Så Anders skickade ner mig på sjukhuset istället. Men hon i informationen sa att jag var tvungen att gå till min hem-hälsocentral, alltså Sveg. När jag sa till henne att det är 18 mil dit sa hon att jag skulle fråga på akuten istället. Så sagt och gjort, jag gick dit.
Fick jag nån hjälp eller?
Nej.
Hon i receptionen tog tempen på mig,  å febern hade tametusan inte gett sig. Men infektioner var tydligen inte så akut, så även hon sa att jag skulle gå till hälsocentralen.
Det blir alltså till att åka hem imorgon.
Man kan ju alltid hoppas på att man ska få nån hjälp, men det gäller att inte ha för höga förväntningar när man är på sjukhuset i Sveg.
Det skulle kännas väldigt bra att få hjälp, så jag kan börja äta igen. Har knappt ätit något på 2 dagar.
Jag känner mig som ett afrikanskt barn när jag kollar mig i spegeln.
Kul va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0