Snö.

Imorse när jag klev upp fick jag en chock när jag kollade ut genom mina gigantiska fönster, det SNÖADE! Alltså, det är Maj, 4 veckor till skolavslutningen, & det snöar!? Det låter ju inte klokt överhuvetaget.

Igår hade jag praktik, och det var ungefär lika kul som vanligt. Diska, sopa, torka golvet, ut & gå med hunden, tvätta hår, hämta kaffe.... & blablabla. Fick förresten klippa Helenas fula hund oxå, jag hatar den. Sen fick jag även höra denna eviga predikan om den perfekta herrklippnigen. Det var säkert 100 gången & den sitter nu fastspikad i mitt lilla huvud. Det är ju bra att något fastnar iaf, för jag lyckades med denna herrklippning förra helgen, & försökskaninen var min älskade lilla pappa. Han blev nöjd & jag var hel paff över att jag klarade av att göra den så pass bra som jag gorde. Med andra ord blev jag oxå mer än nöjd! :) Så nu sitter dessa kunskaper inför frisörgymnasiet i höst, och det är ju väldigt bra det med. Men iaf, hela dagen igår så var jag väldigt förväntansfull över vad Tomas hade hittat på när jag kom hem, eftersom han hade planerat en överaskning. & ledtrådarna jag fick till vad det kunde vara var: Gult, fast, mörkt, inomhus, utomhus & hårt. Jag blev inte klok på dom ledtrådarna & kunde inte alls komma på vad det var. Sen när jag väl kom hem så stod min älskling vid grillen & grillade fläskfilé. & det var hela överaskningen, att jag skulle få grillat till middag. Jag fattade ingenting av hur han fick ihop det med ledtrådarna. Och förklaringen blev: Beasåsen är gul, potatisen heter fast, köttet är mörkt, grillen är hård, man grillar utomhus, och äter inomhus. Jag blev inte klokare av det. Men det var gott iaf! :)

Idag hade vi det muntliga nationella provet i matte. Det gick inte allt för bra, men det gör inget, för jag har redan tillräckligt med poäng på dom andra 2 delarna för att nå VG. :)
 Nu sitter jag här & försöker komma på nått vettigt att göra, men jag tycks inte lyckas med det, så jag fortsätter nog att sitta här & lyssna på världens underbaraste band Kent. :) Jag blir som i extas av att lyssna på dom, det är helt otroligt hur musik kan beröra en, och då särskilt Joakim Bergs röst. Helt fantastisk, och texterna med!
Love it. <3
 



Jag tycker verkligen inte om dig!


Kommentarer
Postat av: Michaéla

"Fick förresten klippa Helenas fula hund oxå, jag hatar den."
Hahah, Emelie, du är rolig du :)
Saknar dig! Puss.

2008-05-17 @ 20:45:15
URL: http://michaelarehn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0