Var är minusgraderna?

Nu är jag, efter många timmars slit, äntligen klar med hantverksorienteringen. Det blev endel svordommar och frustrationer, men nu jävlar är den inlämnad. Jag är nästan lite stolt över mig själv, det borde ni oxå vara.
Om Mia inte ger mig godkänt nu, då vet jag inte vad jag tar mig till. Men antagligen åker datan i golvet, med en jävla smäll!
One done, tree to go.. Det kommer bli ett lov i skrivandets tecken, jag känner det på mig.

Idag är det endast 5 dagar kvar till julafton, men vart fan är minusgraderna? Igår var jag så fruktansvärt förbannad, nästa flyg till nordpolen var verkligen inte långt borta då kan jag lova.
När det är december så ska det inte vara +4 ute. DET ÄR ORIMLIGT! Hälften av snön som låg så fint bara rann iväg, och min julstämning med den. Istället kändes det som mitten på april, slaskigt, blåsigt, varmt och smutsigt. Inte vitt, vackert, kallt och underbart som det ska vara. 
Nu hoppas jag verkligen att vädergudarna kastar ner några snöflingor innan julafton, så träden blir sådär väldigt vackra igen. Annars vill jag inte vara med.
Men nu, idag, har jag mina minusgrader. Hoppas dom är här för att stanna, annars blir det ingen riktig jul. Det blir en stockholmsjul, och det accepteras inte!

Ikväll hoppas jag att Magnus lyckas ge mig min julstämning tillbaka. Jag & Äna, dregglandes och gråtandes längstfram i kyrkan, så våga inte ta våra platser folket. Det kan bli väldigt otrevligt då, och det vill vi ju inte.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0