När det lider emot Jul.

Ja, då var det bara 16 dagar kvar till julafton. Det är ju helt sinnessjukt egentligen, det var ju nyss sommar. Känns som att jag kom hem från Gotland igår. Galet är vad det är!
Men samtidigt är det ju lite roligt med, och mysigt!
Fast julklapparna är ju bäst, såklart.
Pratade nyss med kära lilla lillasyster Julia, hennes önskelista löd:

"3 hästar, dockor, Lillys pet shop, tamagotchi, hundvalp, kattunge och hello kitty saker."

Då undrar jag: Vad i hela fridens namn är Lillys petshop? Och tamagotchi, eller hur det nu stavas, finns dom fortfarande?
Dom var jätte poppis på min tid, det var som dåtidens internet. Om man jämför "roligheten" i det hela, inte i utveckling kanske. Och på "min tid", det låter som att jag är typ hundra år. Jag kan ju inte hjälpa att utvecklingen av saker går i en rasslande fart. Jag fattar ingenting.
Totaly lost. Typ.

Och om det nu skulle vara så att Tomten läser min blogg, så tänkte jag berätta vad jag vill ha i mina paket på julafton. För det är Tomten som fixar klapparna, right?

Jag vill ha:

-En TV, min TV är i storleken av en dataskärm.. Även att jag ser lite små dåligt, blir ganska jobbigt att kolla på textade filmer då.

-En digitalbox, 3an, 5an & MTV bör vara obligatoriska.

-Mobilt bredband, att snylta på grannen börjar bli lite jobbigt. Det är nästan så jag börjar få lite dåligt samvete.. Förlåt grannen, vem du än är.

-En skoter,  förklaring känns lite onödig.

-Biljett till Håkan Hellströms konsert, I love Håkan. Så give me Håkan!

-Saxar, jag går frisör. Det är väll ganska förståeligt att jag behöver saxar då.

-Pengar, vem behöver inte pengar?

och tillsist..
Tomten, Jag vill ha en riktig Jul!

Jag hoppas verkligen att jag har vart en snäll flicka.
Fast en julklapp har jag redan fått, nämligen en biljett till Magnus Carlssons julshow i Sveg den 19e. Tack snälla mamma! Magnus må vara bög, men han är tammefan den bästa bögen jag känner till. Ingen jul utan Magnus.
Det lär ju inte bli sämmre av att det blir live i år, jag brukar ju lyssna på skivorna annars.
Så julstämmning, det blir det nog allt.
Även att jag får åka hem nästa torsdag, med 12.20 bussen! Kan det bli så mycket bättre?
Att jullovet är 3 veckor långt känns ju inte heller sådär jätte tråkigt.
På tal om jullov så längtar jag galet mycket till nyår! Hela nyårs outfiten är inhanlad, bara klänningen som behöver sys upp en aning. Jag ska försöka ta en bild och slänga upp den här sen. Om det nu är någon som är intresserad av att se den?
Jag själv är iaf hel nöjd, så vill ni inte se den så missar ni allt något!
Så nu är det bara frillan & make upen som behöver tänkas ut.
Några förslag kanske?

Nu tänkte jag eventuellt dammsuga & julpynta lite, eftersom att mamma skickade med mig 110st små tomtar.
Men vad gör man inte för att få lite julstämmning?


Kommentarer
Postat av: linn

ska vi gå på håkan den 14:e ? :D

2008-12-10 @ 10:56:17
URL: http://linnjonasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0